Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bootstrap.php(430) : eval()'d code on line 456
Need help tranlating English to Vietnamese
Results 1 to 2 of 2

Thread: Need help tranlating English to Vietnamese

  1. #1

    Default Need help tranlating English to Vietnamese

    I am trying to reply to a friends cousin I met while over in Vietnam last year and appreciate the help...


    Dung,

    I have not forgotten you it just took me a long time to find somewhere to translate your messages and have my messages translated back to Vietnamese. It makes me happy to hear from you and be able to talk with you but still wish it was easier for us to communicate with each other. I am glad to hear that your school is going well. How long will it take you to get your degree? What job did you get?

    Where do you live in Vietnam? It would be great to see you again.
    I would like to make it back to Vietnam in the summer but will not know for a few months. Your Aunt Paulina and Susan are planning to go to Nha Trang for a few months in the summer and likely visit Ho Chi Minh. I am supposed to go to Europe to see a friend in July and was going to try and see if I can meet up with them in Nha Trang. I will let you know when I have a better idea of my plans.

    I am attaching some of pictures from our trip and I will see if I can find any others, enjoy and look forward to hearing from you.

    Dan

  2. #2

    Smile

    Here you go, Djdannos:

    Dung,

    Tôi đã không quên bạn mà chỉ là mất một thời gian dài để tôi tìm một nơi nào đó nhờ họ dịch dùm tin nhắn của bạn sang tiếng Anh và tin nhắn của tôi dịch ngược lại tiếng Việt. Tôi rất làm vui khi nghe được tin từ bạn và có thể nói với chuyện với bạn nhưng vẫn ước gì chúng ta có thể giao tiếp với nhau dễ dàng hơn. Tôi rất vui khi được biết mọi việc ở trường của bạn đang tiến triển khá tốt. Bao lâu nữa bạn sẽ lấy bằng? Bạn đã chọn nghề gì?

    Bạn sống ở đâu trên đất nước Việt Nam? Sẽ thật tuyệt khi được gặp lại bạn một lần nữa.
    Tôi muốn quay trở lại Việt Nam trong mùa hè, nhưng sẽ không biết trong bao nhiêu tháng. Cô của bạn, Paulina và Susan, cũng đang có kế hoạch đi Nha Trang trong vài tháng hè và có khả năng ghé thăm thành phố Hồ Chí Minh. Tôi định đi đến Châu Âu để gặp một người bạn trong tháng 7 và cũng dự định thử sắp xếp gặp họ tại Nha Trang nếu có thể. Tôi sẽ cho bạn biết khi nào tôi có một ý tưởng tốt hơn về các kế hoạch của tôi.

    Tôi đính kèm một số bức hình từ chuyến đi chơi của chúng ta và tôi sẽ gặp bạn nếu tôi có thể tìm được cách nào khác, rất vui và mong muốn được nghe tin từ bạn.

    Dan
    Last edited by thainam2k; 02-17-2009 at 06:14 PM.

Similar Threads

  1. Replies: 1
    Last Post: 07-31-2010, 02:57 PM
  2. vietnamese to english
    By desire in forum Translation help
    Replies: 2
    Last Post: 04-29-2010, 02:23 AM
  3. Please Help - Vietnamese to English
    By trui_ui in forum Translation help
    Replies: 0
    Last Post: 10-20-2009, 11:35 AM
  4. help with english to vietnamese pt2
    By Djdannos in forum Translation help
    Replies: 0
    Last Post: 03-03-2009, 01:57 PM
  5. Replies: 12
    Last Post: 02-21-2009, 08:17 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •