:Hi, i am Candy. Glad to see everybody after the long time buzy in work. of course,, my English reduced considerablly. So, i think, i should have to do something to improve it. I have a favourist thing. it's book. i really like to read books. and i wonder why don't i try to translate it in English? it's useful for my writting. Of course, i need ur help, ur remark and ur support. Please check the wrongs and correct it for me.
Thanks in advance!


The first story that i want to translate is a funny story. It has name: “ Give up the men”.

This is story in Vietnamese.

“ Chương 1 - phần 1: Tôi hàn gắn vết thương long.
Tôi là một phụ nữ bị chồng ruồng bỏ. Một phụ nữ bị chồng ruồng bỏ với một đứa con gái. Con gái. Nó hơn mười tuổi. Phải chăng như vậy có nghĩa là tôi đã già? Hoàn toàn không phải thế. Chính con gái Tosia của tôi mới già. Tosia bảo tôi, mẹ đừng quá ưu phiền.
Nó bảo rằng, đằng nào chúng tôi cũng phải chia tay, thì thà làm ngay bây giờ còn hơn độ mười năm nữa. Con gái tôi cũng đã từng nghĩ đến ngày tận thế, khi thằng bé Andrzey học lớp 8C bảo nó không còn yêu con bé nữa. Vậy mà con bé vẫn trụ nổi. Và bây giờ con bé vẫn có thằng bé theo đuổi theo một cách nào đó. Với tôi rồi cũng hệt như vậy thôi. Chúng tôi vẫn có thể là bạn của nhau cơ mà. Như trong phim Mỹ ấy. Còn về con bé thì tôi khỏi phải lo, bởi anh ta đã hứa với con, mãi mãi anh ta sẽ là cha của nó.
Ôi, lạy chúa, tại sao tôi lại gặp cảnh ngộ này nhỉ? Tại sao chồng tôi không học lớp 8C? Nếu như vậy thì nhất định anh ta sẽ không có con với người đàn bà khác. Anh ta lẽ ra phải học lớp 8C. Anh ta rung động có khác gì Andrzey trước con gái Tosia của tôi cơ chứ!
Tôi căm thù anh ta.
Tất cả đàn ông đều cùng một giuộc .


This is my translating.

“ Chapter 1 – part 1 : I heal my heart – injury.
I am a woman who was chesert by husband. The woman was chesert with a child. A girl. She’s more than ten years old. Maybe, it means that i were old? Not ready. It’s my child, she is old. She told me: “ You don’t worry about it”.
She told that, we will say goodbye, so rather do it right now than next ten years. (banana). My daughter also thought about doomsday, when Andrzey, the boy in class 8C told not loving her anymore. But, she’s still good. And now, she has still his pursueance in other way. It’s the same with me. We are still able to be friend. As in American film. About her, i don’t worry, because he promised that he will be her father forever.
Oh my God, why did i get this situation? Why didnt my husband study in 8C class? If it was, he won’t have baby with other women? He ought to study in 8C class. He felt in love with me is not more diffirent than Andrzey felt in love with my Tosia.
I hate him.
All the men is the same. ”